יום שלישי, 15 בינואר 2008

סיירת או ניירת

נושא שמאוד רלוונטי לגביי והוא-הצבא אני מראש אומר אני לא בא לכפות את הדעה שלי על אף אחד
ואין לי בעייה לשמוע תרעומות על הדברים שלי.
כמעט כל מי שהיה בבקו"ם מכיר את התופעה של חיילים שמסרבים להתפנות משמה בגלל שמינו אותם ליחידות קרביות ,וכמובן שיש גם להפך
בעקבות שיחה עם חבר מפורום שאני נמצא בו הועלה הנושא וזה סיפורו
הוא היה אמור להכנס ליחידת מחשבים בצה"ל, אך בעקבות חוסר בלוחמים ככול הנראה הוא יגוייס לקרבי
הבן אדם השקיע בתיכון והוא לא יוכל להתפתח בצבא בתחום המחשבים רק בגלל שיש כמה שלא רוצים להיות קרביים?!
לדעתי זה מקרה מאוד מצטער ולא הוגן לדעתי יש גם דרך לשנות את זה והכל מתחיל בחינוך בבתי הספר
הצבא רוצה לוחמים אז שיעשה משהו בקשר לזה
אני זוכר עליי שהייתי בתרגיל אש שהשתתפו בו טנקים וטמת"ים זאת הפעם הראשונה שאמרתי שאני רוצה להיות קרבי
לדעתי הצבא צריך לעשות יותר פעילות לבני הנוער של צבא כמו ימי סיירות וכו.. וככה שהם יעמדו בפני הבחירה של הגיוס יהיו יותר אנשים שירצו ללכת לקרבי אני מכיר שני אנשים שרצו להיות גו'בניקים ואפילו לא לעשות צבא כשנכנסו לתנועת "אחריי" תנועה שמארגנת פעילות ספורטיבית כדי להכשיר את הנערים לפעילות צבאית מובחרת כמו סיירות לוקחים אותם לתרגילי אש ותערוכות צבאיות
וככה הם "מורעלים" ברעיון להיות קרבי
הכל מתחיל ונגמר בחינוך מכיוון שלצבא אין את היכולת לומר להורים מה להעביר לבנים שלהם שיעשו את זה דרך בתי הספר והמתנ"סים
פעם הבאה שאתם באים להאשים אנשים לגבי הדעות לגביי קרבי תסתכלו עליהם כקורבנות של מדינה שלא אכפת לה מהנוער שלה

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום,
באופן אישי אני רוצה להיות קרבי...
מהסיבה הפשוטה כי אם אני לא איהיה אז מי יהיה(הרשימה הולכת ומצטמצמת) זה מוטו אצלי.

יש "טיול" של מספר ימים שנקרא "גדנע" שאתה הולך לבסיס צבאי יורה בכדורים ועוד מספר דברים הבעיה היא שעם כל הקיצוצים כיום כבר הרבה ביהסים מבטלים או מסרסים את הטיול הזה.

ד"א אני אהבתי את הכותרת :)

אנונימי אמר/ה...

גנב. סיירת או ניירת? זה שלי :(.
בכל מקרה, אתה צודק-העניין מאוד עצוב, אנשים מנותקים מהמצב במדינה-לא מבינים שאנחנו במלחמה.שצריך לוחמים.

david אמר/ה...

איזה כבוד גם דוויל וגם נחום מגיבים לי
נחום להראות לך עד כמה אני והצבא לא מתאימים אני ברחתי/התחמקתי מהגדנ"ע
אני לא רוצה להיות קרבי למרות שאני כן יכול להיות קרבי ואני מאוד מסכים עם הדעה שלך שאומרת שאם אני לא אלך לקרבי מי כן ילך
אני אישית חושב שנפשית אני לא אשרוד שמה אבל אני חושב ללכת ליחידה קרבית ולראות איך אני אהיה שם..

david אמר/ה...

ודוויל אני מכיר את המשפט הזה קצת לפני שאמרת לי אותו אבל שאמרת לי אותו באייסי הזכרת לי אותו והחלטתי גם לשים אותו

אנונימי אמר/ה...

מאשר לך להשתמש :P.

זה שברחת מהגדנ"ע לא אומר שאתה לא מתאים לצבא, וגם אם אתה באמת לא מתאים, ואני לא מתאים אז מי כן ישרת שם?
אולי נתן לחמאס לשמור עלינו?

Omerbsh אמר/ה...

לא יכול להיות קרבי
אני בן יחיד
לא ניהיה צבועים ואני יגיד שאני גם לא רוצה להיות קרבי
אני רואה את היחס שהמדינה נותנת לקרביים עובדה שיש להם תלונות